Skąd wiesz, jeśli masz dobry pomysł na biznes?

Informacje

Skąd wiesz, czy masz dobry pomysł na firmę?

 

Jednym z moich największych wyzwań w Palo Alto Software jest ustalenie, które pomysły należy realizować i jakie pomysły należy umieścić na tylnym palniku. Mam luksus pracy z grupą naprawdę inteligentnych ludzi, więc nowe pomysły na rzeczy, które możemy zrobić, pojawiają się przez cały czas. Od potencjalnych partnerstw do nowych pomysłów na produkt i marketing, czuję, że pływamy w możliwościach.

 

Ale, jak każdy inny przedsiębiorca na świecie, moim wyzwaniem nie jest brak nowych pomysłów, to zastanawianie się, na jakie pomysły warto poświęcić czas i pieniądze.

 

Jest to prawdą, niezależnie od tego, czy jesteś bootstrapped startupem, który jest zasilany kartami kredytowymi i pożyczkami od przyjaciół i rodziny, czy też kolejną ukochaną Doliny Krzemowej, która siedzi na militarnej skrzyni milionów funduszy venture capital.

 

Bez względu na to, kim jesteś i jak duże masz nadzieję rozwinąć swój biznes, zorientowanie się, jaki produkt do wykonania i jakie usługi oferujesz, jest ogromnym wyzwaniem.

 

Oczywiście możesz po prostu polegać na swoich jelitach. Czasami nie jest to zła opcja, ale dobre przypuszczenie, co powinna robić firma, może równie często prowadzić do niepowodzenia. A ponieważ ogromna większość firm zawodzi w ciągu pięciu lat od otwarcia, może warto zrobić kilka dodatkowych kroków, aby dowiedzieć się, czy naprawdę masz świetny pomysł, zanim ryzykujesz swój czas i pieniądze podążające za swoim przeczuciem.

 

Rozpoczęcie jakiegokolwiek biznesu wymaga ogromnego skoku wiary. Skaczesz z góry i masz nadzieję, że spadnie twój spadochron i poprowadzisz ciebie i twój biznes do sukcesu. Biorąc pod uwagę, że możesz robić wiele, wiele rzeczy w swoim czasie, w jaki sposób decydujesz co robić i jaki jest naprawdę świetny pomysł?

 

Oto mój przewodnik, aby dowiedzieć się, czy twój pomysł jest dobry i czy warto przenieść się na wyższy poziom.

 

1 walidacja pomysłów na biznes

Zacznij od udokumentowania kluczowych założeń dotyczących Twojej firmy

 

Kiedy zastanawiasz się nad nowym pomysłem na biznes, pomiń formalny biznesplan i rozpocznij od jednostronicowego biznesplanu lub prostego planu windy, aby zanotować podstawowe elementy swojego pomysłu. Co najmniej, chcesz pokryć następujące kwestie:

 

Dlaczego to robisz? Jaka jest twoja misja? Wszystkie nowe firmy potrzebują poczucia celu. Czy próbujesz w jakiś sposób poprawić życie ludzi? Jakie są główne wyróżniki Twojej firmy, które odróżniają Cię od następnej osoby próbującej zbudować podobny biznes?

Jaki problem rozwiązujesz? Musisz rozwiązać jakiś prawdziwy problem, który istnieje w świecie. Jeśli nie rozwiązujesz problemu dla potencjalnych klientów, to w jaki sposób zachęcisz ludzi do zakupu Twojego produktu lub usługi?

Dla kogo rozwiązujesz ten problem? Tak samo ważne, jak problem z rozwiązaniem, jest posiadanie klientów, którzy mają ten problem. Wiedza o tym, kim jest twój idealny klient i jak możesz je znaleźć, ma kluczowe znaczenie dla rozpoczęcia udanego biznesu.

 

Jak Twoi potencjalni klienci rozwiązują dziś swój problem? Tutaj chcesz zapisać kilka uwag o swojej konkurencji. Jakie wybory mają dziś Twoi klienci? Jak twoje rozwiązanie jest lepsze?

Czy myślisz, że możesz zarabiać pieniądze? Na tym wczesnym etapie nie musisz się martwić o dogłębne prognozy finansowe, ale powinieneś zrobić kilka podstawowych obliczeń związanych z serwetkami, aby upewnić się, że Twój pomysł może być opłacalny.

 

Kluczem do tego pierwszego kroku jest szybkie zapisanie kluczowych założeń – 30 minut powinno wystarczyć, by zapisać swoje pomysły. Nie musisz dużo pisać (z pewnością nie więcej niż strona). Po prostu zapoznaj się ze swoimi pomysłami, aby mieć wyobrażenie o swoich kluczowych założeniach, ponieważ kolejne kroki polegają na dotarciu do prawdziwego świata i sprawdzeniu, czy twoje założenia są dokładne. Jeśli potrzebujesz pomocy w tym kroku, pobierz bezpłatny szablon Lean Plan, aby rozpocząć.

Zobacz także: Działka biznesowa, skala windy i skala LivePlan – Jaka jest różnica?

 

2 sprawdzanie pomysłów biznesowych

Rozmawiaj z potencjalnymi klientami

 

Szokująco, rozmowa z potencjalnymi klientami o twoim nowym pomyśle na biznes to krok, który większość przedsiębiorców pomija. Nie rozmawianie z potencjalnymi klientami znacznie zwiększa szanse na porażkę, więc idź do drzwi i zacznij rozmawiać z ludźmi tak szybko, jak to możliwe.

 

Kiedy przeprowadzasz wywiady z potencjalnymi klientami, próbujesz potwierdzić swoje kluczowe założenia udokumentowane w swoim biznesie. Czy oni rzeczywiście mają problem, który zakładacie? Jak dziś rozwiązują swój problem? Co myślą o swoim pomyśle?

 

Pamiętaj, aby rozmawiać z jak największą liczbą potencjalnych klientów, aby uzyskać wiele punktów widzenia. Zyskasz również nieoceniony wgląd w to, jak wyglądają biura i miejsca pracy Twoich klientów, jak działają i jak podejmują decyzje zakupowe i robią zakupy.

 

Gdy dowiesz się o swoich potencjalnych klientach, powinieneś wrócić i zaktualizować swoje boisko. Możesz poprawić swoją definicję problemu klienta, rozwiązania, a nawet konkurencji.

Zobacz także: Jak prowadzić badania rynku

 

3 sprawdzanie pomysłów biznesowych

Pokaż potencjalnym klientom prototyp Twojego produktu, jeśli taki posiadasz

 

Jeśli możesz i ma to sens dla Twojej firmy, spróbuj i udostępnij przykład rozwiązania. Jeśli budujesz produkt, możesz udostępnić prototyp lub kilka obrazów tego, jak wygląda produkt. Jeśli oferujesz usługę, opisz wyniki swojej usługi i jakie będą rezultaty, jeśli Twój kandydat Cię zatrudnił.

 

Idealnie chcesz, aby Twoi potencjalni klienci byli na tej samej stronie co Ty i skłonić ich do krytyki swojego pomysłu. Im bardziej realistyczny jest pomysł dla potencjalnych klientów, tym lepszej jakości informacje zwrotne otrzymasz.

Zobacz także: 10 narzędzi do zaprojektowania swojego najlepszego produktu

 

4 sprawdzanie pomysłów biznesowych

Dowiedz się, co ludzie są skłonni zapłacić

 

Kiedy rozmawiasz z potencjalnymi klientami, spróbuj dowiedzieć się, ile mogą zapłacić za Twoje rozwiązanie. Może to być dość trudne, ponieważ najlepiej każdy chce wszystko za darmo!

 

Ale są pewne sztuczki, których możesz użyć zamiast po prostu pytać wprost. Po pierwsze, jeśli na rynku są konkurenci, możesz przyjrzeć się ich cenom, a następnie zdecydować, jak chcesz rozróżnić firmę. Możesz także spojrzeć na wartość, jaką zapewniasz swojemu klientowi i na tej podstawie utworzyć cenę.

Zobacz także: Czego absolutnie nie możesz sobie pozwolić na zapomnienie przy wycenie swoich produktów

 

Gdy masz na myśli cenę, zapytaj potencjalnego klienta, czy zamówi teraz Twój produkt lub usługę za tę cenę. Może się okazać, że ludzie od razu powiedzą „tak”, lub powiedzą ci, jaka jest ich cena. Jeśli będziesz uważnie obserwować, będziesz także w stanie stwierdzić, czy klient uważa, że ​​osiąga dobre wyniki, czy też cena jest nieco napięta.

 

Znajdź osoby, które myślą, że Twój pomysł jest do dupy

 

Gdy odsuwasz swój pomysł na biznes od znajomych i rodziny, łatwo jest usłyszeć pozytywne opinie. Nawet potencjalni klienci mogą nie chcieć zranić swoich uczuć i nie dać ci całkowicie szczerej opinii.

 

W tym miejscu ważne jest znalezienie kilku osób, które nie mają na to ochoty. Znajdź ludzi, którzy nie podoba ci się twój pomysł i nakłonić ich do wbicia w to dziury. Dlaczego sądzą, że to się nie uda? Co uważają za swoje słabe punkty?

 

Nie musisz koniecznie odnosić się do wszystkich słabych punktów, które znaleźli ci przeciwnicy, ale musisz zebrać opinie od osób, które uważają, że możesz je poprawić. Nie wszyscy będą klientami, ale lepiej jest rozpocząć nowe przedsięwzięcie biznesowe z otwartymi oczami. Czy są potencjalne upadki, o których jeszcze nie myślałeś? Jeśli spotkasz potencjalnego klienta, który nie lubi Twojego produktu, w jaki sposób odpowiesz?

 

Uzyskiwanie opinii od osób, które nie lubią Twojego pomysłu na biznes, może pomóc ci dowiedzieć się, jak rozwiążesz te problemy i jakie będą twoje odpowiedzi, gdy będziesz budować swój biznes.

 

6 sprawdzanie pomysłów na biznes

Dowiedz się, ile pieniędzy potrzeba na uruchomienie swojej firmy

 

W miarę zbierania informacji zwrotnych od klientów i udoskonalania swojej oferty, masz nadzieję, że uda Ci się opracować świetny pomysł na biznes.

 

Sprawdzenie i dopracowanie swojego pomysłu przed rozpoczęciem działalności znacznie poprawi twoje szanse na sukces i zapewni ci solidny pomysł.

 

Na tym etapie powinieneś wiedzieć, czy masz zwycięski pomysł na swoje ręce. Ale teraz musisz dowiedzieć się, czy firma może być finansowo opłacalna i co jest potrzebne, aby ją uzyskać z ziemi.

 

Jest to etap, w którym możesz wyjść poza początkową skalę biznesową i zacząć budować bardziej szczegółowe prognozy finansowe, aby dowiedzieć się, ile pieniędzy potrzebujesz, aby zacząć działać. Co najmniej na tym etapie będziesz chciał utworzyć prognozę sprzedaży, budżet wydatków i prognozę przepływów pieniężnych. Te trzy prognozy pomogą ci zorientować się, co trzeba zrobić, aby rozpocząć działalność i utrzymać drzwi otwarte, gdy zdobędziesz swoich pierwszych klientów.

Zobacz także: Szacowanie realistycznych kosztów uruchomienia

 

7 sprawdzanie pomysłów biznesowych

Zacznij tak mały, jak to możliwe

 

Kuszące jest zanurzenie się w głębokim końcu i zbudowanie kompletnego biznesu w sposób jaki sobie wyobrazisz. W końcu chcesz zrealizować swoją wizję, nad którą tak ciężko pracowałeś. Rozmawiałeś z potencjalnymi klientami i sprzedawałeś je w swoim śnie, a teraz nadszedł czas, aby to urzeczywistnić.

 

Spróbuj, jeśli to możliwe, oprzeć się tej potrzebie. Rozpoczęcie niewielkich działań i dalsze gromadzenie informacji zwrotnych od klientów jest kluczowym elementem wzrostu. Dzięki mniejszemu startowi będziesz mógł szybciej zmieniać kierunek i szybciej reagować na opinie klientów.

 

Zaczynając od małego, dostajesz również rozwiązanie (przynajmniej w wersji bez kości) na rynek szybciej. Im szybciej dostaniesz się na rynek, tym szybciej zbierzesz opinie.

Zobacz także: Think Big, Start Small: The Story of A Startup

 

Kiedy otwierasz swoje drzwi w celach biznesowych z „małym początkiem”, poczujesz, że nie jesteś „gotowy”. Jednak najczęściej zdarza się, że klienci nawet tego nie zauważają. Możliwość szybkiej zmiany kierunku i zmiany kierunku jest o wiele bardziej wartościowa dla twojego długofalowego sukcesu niż próba uzyskania wszystkiego dobrze za pierwszym razem.

 

Bądź elastyczny

 

Ostatnim kluczem do upewnienia się, że masz dobry pomysł, który rozwinie się w udany biznes, jest zachowanie elastyczności. Najlepsi właściciele firm sprawdzają swoje ego u drzwi i są w stanie wysłuchać opinii klientów. Ale to nie znaczy, że klient jest „zawsze w porządku”. Daleko od tego.

 

Zamiast tego, słuchanie i bycie elastycznym umożliwia dostosowanie się w miarę potrzeb i zmianę kierunków. Nie chcesz reagować na opinie jednego klienta, ale chcesz poznać szersze trendy w opiniach jak największej liczby klientów.

Zobacz także: Czy masz to, czego potrzeba, aby zapewnić wysoką jakość obsługi klienta

 

Możesz nawet zdecydować, że niektóre rodzaje potencjalnych klientów nie są częścią twojego rynku docelowego. Możesz zdecydować, że chcesz na przykład sprzedać tylko większe firmy i możesz dostosować ceny i marketing, aby to odzwierciedlić.

Wniosek:

 

Takie podejście do ustalenia, czy masz dobry pomysł na biznes, oznacza, że ​​zaczynasz znacznie mniej, niż początkowo sądziłeś. Oznacza to również, że nie siedzisz za biurkiem, budując biznesplan, nie wychodząc i nie rozmawiając z klientami.

 

To jest szczupłe planowanie: zacznij od podstaw planu, a następnie sprawdź, czy Twój pomysł jest dobry, zanim przejdziesz do następnego kroku.

 

W jaki sposób sprawdziłeś pomysły biznesowe w przeszłości? Jakie masz wskazówki dla innych przedsiębiorców, aby dowiedzieć się, czy pomysł jest wart realizacji?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.