Jak dotrzeć do inwestorów w 10 minut i uzyskać dofinansowanie

Informacje

Wiem, jak to jest przyciągać inwestorów – zarówno anioły, jak i inwestorów venture capital. Podniosłem blisko milion dolarów od aniołów dla moich wcześniejszych startupów technologicznych. Czasami masz tylko 10 minut na przedstawienie swojej szansy biznesowej inwestorom (lub w niektórych przypadkach mniej). Oto jak zacząć.
Utwórz prezentację

Najpierw poświęć czas na złożenie talii pitch. Możesz skorzystać z naszego darmowego szablonu talii na Powerpoint, które pomoże Ci zacząć, a istnieje wiele innych narzędzi, które pomogą Ci przygotować profesjonalnie wyglądającą prezentację.

Nie skrzydź tego

Jeśli jest jedna rzecz, której nie mogę wystarczająco podkreślić, ważna jest próba ćwiczeń. Widziałem, jak zbyt wielu przedsiębiorców myśli: „Och, wiem, że mój biznes w środku i na zewnątrz jest bardzo prosty!” Powodzenia!

Widziałem, jak wielu przedsiębiorców się rozbijało i paliło, gdy dostarczali swoje akcje inwestorowi – i chodzili dalej. Nie ma nic bardziej frustrującego niż powiedzenie: „Potrzebuję tylko 10 minut twojego czasu”, a po 20 minutach wciąż jesteś na slajdzie numer pięć.
Być przygotowanym

Dodatkowo inwestorzy będą chcieli, abyś mógł zarchiwizować swoje roszczenia. Przygotuj dobrze przemyślany biznesplan, aby inwestorzy mogli przeczytać więcej, jeśli zechcą. W końcu chodzi o to, że dostarczasz potężne boisko, a na koniec ich ręce wypraszają prośbę o streszczenie lub pełny plan biznesowy.

Poniżej znajduje się format, z którego z powodzeniem korzystałem w moich własnych przedsięwzięciach, oraz pomoc wielu innym dyrektorom, którzy po raz pierwszy starają się pozyskać kapitał inwestycyjny.
Najważniejsze rzeczy, o których warto pamiętać podczas 10 minutowego inwestowania dla inwestorów:
1. Problem: Opowiedz historię

Rozpocznij swoją grę od fascynującej historii. Powinien rozwiązać problem, który rozwiązujesz na rynku. Dzięki temu twoi widzowie wyjdą z bramy.

Jeśli możesz odnieść swoją historię do odbiorców, jeszcze lepiej! Zrób trochę badań na temat inwestora, więc masz dobre wyczucie tego, na czym mu zależy i możesz dostosować do nich swoją historię.
2. Twoje rozwiązanie

Podziel się tym, co jest wyjątkowe w Twoim produkcie i rozwiązaniu problemu, który udostępniłeś w poprzednim slajdzie.

Krótkie, zwięzłe i łatwe dla inwestora wyjaśnienie innym. Unikaj używania modnych powiedzeń, chyba że twoi inwestorzy dobrze znają twoją branżę.
3. Twój rynek docelowy

Nie mów, że wszyscy na świecie są potencjalnie Twoim rynkiem docelowym, nawet jeśli może to być prawda pewnego dnia.

Bądź realistą, dla kogo budujesz swój produkt i podziel się swoim rynkiem na TAM, SAM i SOM. To nie tylko zrobi wrażenie na twoich odbiorcach, ale pomoże ci myśleć bardziej strategicznie o planie wdrożenia.
4. Twój dochód lub model biznesowy

Inwestorzy najczęściej dbają o ten slajd. Jak zarobisz pieniądze? Bądź konkretny na temat swoich produktów i cen, a także ponownie podkreśl, jak rynek z niepokojem oczekuje na twoje przybycie.
5. Twoje sukcesy: Wczesna trakcja i kamienie milowe

Na początku prezentacji chcesz zbudować jakąś wiarygodność. Poświęć trochę czasu, aby podzielić się odpowiednią trakcją.

To jest Twoja okazja, by wydmuchać własny róg! Zaimponuj inwestorom dzięki temu, co dotychczas osiągnęliście i waszemu zespołowi (sprzedaż, umowy, kluczowe zatrudnienie, premiery produktów itd.).
6. Pozyskiwanie klientów: strategia marketingowa i sprzedażowa

Jest to zwykle jedna z najbardziej pomijanych części planu inwestora i pełny plan biznesowy. Jak dotrzeć do klientów? Ile to będzie kosztować? Jak zmierzysz sukces? Twoje dane finansowe powinny z łatwością pozwolić ci obliczyć koszty pozyskania klienta.
7. Twój zespół

Inwestorzy inwestują najpierw w ludzi, a pomysły na drugim, więc pamiętaj, aby podzielić się szczegółami na temat swojej gwiazdy rocka i dlaczego są odpowiednimi osobami do kierowania tą firmą.

Pamiętaj również, aby podzielić się umiejętnościami, których może brakować w zespole. Większości zespołów startowych brakuje jakiegoś kluczowego talentu – marketingu, zarządzania wiedzą, programistów, sprzedaży, operacji, zarządzania finansami i tak dalej. Daj im znać, że wiesz, że nie wiesz wszystkiego!
8. Twoje prognozy finansowe

Pokaż, ile prognozujesz w przychodach (za produkt) w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat. Musisz zarchiwizować swoje liczby, dzieląc się swoimi założeniami. Zobaczysz, że inwestorzy wykupują swoje kalkulatory smartfonów, aby upewnić się, że Twoje numery mają sens, więc podaj im informacje, których potrzebują, aby sprawdzić, czy Twoje obliczenia są dokładne.

9. Twoja konkurencja

Ponownie, jest to bardzo ważna część twojego występu, a wielu ludzi pomija tę sekcję lub nie podaje wystarczająco dużo szczegółów na temat tego, dlaczego tak bardzo różnią się od swoich konkurentów.

Najlepszym sposobem na zaprezentowanie swojej propozycji wartości nad konkurentami jest pokazanie tego slajdu w konkurencyjnym formacie matrycy – w którym umieszczasz listę swoich konkurentów po lewej stronie, masz cechy / zalety u góry i umieszczasz znaczniki wyboru w pudełkach, w których firma oferuje tę usługę. Najlepiej, jeśli masz zaznaczone punkty kontrolne dla każdej kategorii, a konkurenci nie mają kluczowych obszarów, aby pokazać swoją przewagę nad konkurencją.
10. Twoje potrzeby finansowe

Wyraźnie opisz, ile pieniędzy zostało już zainwestowanych w Twoją firmę, przez kogo, procent udziałów i o ile więcej musisz przejść do następnego poziomu (i jasno powiedz, jaki to jest poziom). Czy będziesz musiał podnieść liczbę rund finansowania? Czy inwestycja, której szukasz, to banknot wymienialny, ruda kapitałowa lub coś innego?

Przypomnij widzom, dlaczego Twój zespół zarządzający jest w stanie zarządzać swoimi inwestycjami na rzecz wzrostu. Powiedz inwestorom, ile potrzebujesz, dlaczego potrzebujesz pieniędzy, do czego zostanie on wykorzystany i jaki jest zamierzony rezultat.
11. Twoja strategia wyjścia

Jeśli szukasz dużych sum kapitału inwestycyjnego (ponad 1 mln USD), większość inwestorów będzie chciała wiedzieć, jaka jest Twoja strategia wyjścia. Czy planujesz pozyskać, wejść na giełdę (bardzo niewiele firm tak naprawdę robi), czy coś innego? Pokaż, że dokonałeś należytej staranności w tej strategii wyjścia, w tym w firmach, na które kierujesz reklamy, i dlaczego miałoby to sens trzy, pięć lub dziesięć lat później.

Powodzenia w tworzeniu firmy! Aha, i prawie zapomniałem o jeszcze jednym bardzo ważnym aspekcie pitchingu twojego biznesu – baw się dobrze!

http://www.americanbar.pl/
http://100mb.pl/
http://jesiennedzieciaczki.pl/
http://www.cpenergia.pl/
http://www.brugo.pl/
http://www.twojaprawda.pl/
https://dogin.pl/
http://www.angelofdeath.pl/
http://www.grykubusia.pl/
http://www.faberfaber.pl/
http://kzpr.pl/
http://podrozetv.pl/
http://poteganatury.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.