Budowa pierwszego mostu Severn

Informacje

Pierwszy z dwóch głównych mostów w Severn został ukończony w 1966 roku. Ale propozycje prawie 150 lat wcześniej dla mostu Severn w tej samej lokalizacji zostały najpierw przekazane przez Thomasa Telforda W 1824 roku Telford został zaproszony do przedstawienia sugestii, jak trener poczty usługi między Walią a Londynem mogłyby zostać ulepszone. W następnych dziesięcioleciach podróże koleją stały się głównym wyborem dla podróży długodystansowych, a idea mostu Severn przeszła drogę. W międzyczasie wybudowano most kolejowy Severn w Sharpness w 1879 roku, a tunel Severn był konkurowany w 1886 roku. Idea mostu Severn do przenoszenia ruchu pieszego i drogowego stała się zbędna. Jednak w latach dwudziestych XX wieku użytkowanie dróg znacznie się zwiększyło, a Rada Okręgu Miejskiego Chepstow zwołała spotkanie sąsiednich władz lokalnych, aby rozważyć pomysły na przeprawę przez rzekę Severn Bridge. Miało to na celu uniknięcie zatłoczenia, które miało wpływ na Chepstow i powodowało odwrócenie się ogona na A48. W 1935 r. Rady hrabstwa Monmouth i Gloucestershire próbowały dostać projekt ustawy przed Parlamentem w celu uzyskania uprawnień do budowy mostu Severn w ujściu rzeki, z czego trzy czwarte kosztów ponoszą Ministerstwo Transportu. Ale wpływowy Great Western Railway Company sprzeciwił się ustawie i została utracona.

Most Oldsevern Bridgesevern

Po drugiej wojnie światowej uruchomiono plany dla krajowego zestawu dróg krajowych, z których część stanowiła skrzyżowanie Severn Bridge. Umowa została uzgodniona z „Freeman Fox and Partners” i „Mott Hay and Anderson”. Uniwersytet w Bristolu zorganizował publiczne śledztwo w sprawie propozycji mostu Severn w 1946 roku. Niestety most Severn musiał zająć drugie miejsce w rankingu do „mostu Forth Road” w Szkocji, który został otwarty w 1964 roku, a budowa mostu Severn rozpoczęła się dopiero w roku 1961. W 1962 roku brytyjski rząd zdecydował, że koszty budowy zostaną odzyskane przez pojazdy płacące po dwa szylingi i sześć pensów (12,5 p na dzisiejsze pieniądze dziesiętne). Spacerowanie i jazda na rowerze przez most Severn byłyby bezpłatne. „Associated British Builders Ltd” (wspólne przedsiębiorstwo z udziałem „Dorman Long”, „Cleveland Bridge & Engineering Company” i „Sir William Arrol and Co”) otrzymało kontrakt na budowę nadbudówki w 1963 r., A most Severn został ostatecznie ukończony w 1966 roku. Zaczynając w Anglii i pracując w kierunku Walii, sam most Severn obejmuje cztery struktury: „Wiadukt Aust”, „Most Severn”, „Wiadukt Beachley” i „Most Wyes”. Zarówno wiadukt Aust jak i most Severn Bridge otrzymały status 1. stopnia w 1999 r. Wiadukt Beachley i Most Wye uzyskały już status stopnia 2 w 1998 r. W 1968 r. Most Severn otrzymał nagrodę Civic Trust Award.

Most Old Severn („Pont Hafren” w języku walijskim) jest ikonicznym obrazem, który dotyka serc ludności południowej Walii. Ilekroć Walijczycy widzą most Severn w oddali w drodze powrotnej z Anglii, na autostradzie wiedzą, że są w niewielkiej odległości od bramy do domu. I podczas gdy oni przechodzą na drugą stronę, widzą Walię rozciągającą się dalej. Przełęcz Severn Bridge obejmuje Anglię i Chepstow w Południowej Walii przez rzekę Wye i rzekę Severn („Hafren” w języku walijskim). Czyni to poprzez Beachley, półwysep między dwiema rzekami w Gloucestershire. Stary most Severn kosztował 8 milionów funtów, aby zbudować i został otwarty przez królową 8 września 1966 roku. Wkrótce po jego otwarciu anglikański poeta Harri Webb napisał „Oda do mostu Severn”

Dwie krainy w końcu połączone

Po drugiej stronie wody,

I wszystkie zebrane opłaty

Po angielskiej stronie.

Strona, od której zbierane są opłaty za przejazd przez Severn Bridge, nie jest jednak istotnym problemem dla nikogo w Walii ani nigdzie indziej. Opłaty za przejazd przez Severn Bridge będą gromadzone i przechowywane przez tę samą firmę zarządzającą, niezależnie od tego, gdzie znajdują się bramy. I w rzeczywistości obie strony starego Severn Bridge znajdują się w Anglii. Walijska granica rozpoczyna się zaraz po zakończeniu „strony walijskiej”. Bardziej niepokojący jest fakt, że w ogóle pobierane są jakiekolwiek opłaty drogowe. Stary Severn Bridge i nowy Severn Crossing są przecież integralną częścią publicznego systemu autostrad i praktycznie niemożliwe byłoby korzystanie z odcinków autostrady po obu stronach bez mostów Severn Bridges. Inną cechą opłat za przejazd jest to, że od wczesnych lat 90. zbierane są one tylko w jednym kierunku, od ruchu do Walii po stronie angielskiej. Więc żartem, opłata została nazwana, „podatek od wjazdu do Walii”. Ale ponieważ prawie cały ruch w Severn Bridge wraca z powrotem, nie ma znaczenia, w którym kierunku obowiązuje opłata za przejazd, więc nie ma sensu posiadanie dwóch zestawów bramek.

Old Severn Bridge Structures

Wiadukt Aust jest konstrukcją dźwigarową o konstrukcji bliźniaczej z betonowym pokładem. Prowadzi drogę ze szczytu Aust Cliff, do pierwszego zakotwiczenia grawitacyjnego starego Severn Bridge przed drogą. Rzeczywisty most Severn znajduje się w pobliżu miejsca, w którym działał stary „Aust Ferry”. Sam most Severn to konwencjonalny most wiszący z pokładem podtrzymywanym dwoma głównymi kablami biegnącymi między dwiema wieżami wykonanymi ze stali. Oryginalne kable w 1966 r. Zostały wykonane z 18 000 mil drutu i ponad 16 500 oddzielnych żył drutu 5 mm. Niezwykle w przypadku mostu wiszącego, kable podwieszane Severn Bridge przenoszące platformę nie są pionowe. Zamiast tego są umieszczone w układzie zygzakowatym z blisko rozmieszczonymi sąsiednimi mocowaniami. Wraz z zastosowaniem „zwodów” na kablach, układ zygzakowaty jest próbą zredukowania wibracji. Stary most Severn ma 5 240 metrów długości i składa się z centralnej rozpiętości pomiędzy dwiema wieżami i dwóch przęseł o długości 1000 stóp. Puste wieże wznoszą się na wysokość 445 stóp nad wysoką Wodą rzeki Severn. Sam pokład Severn Bridge jest ortotropową konstrukcją dźwigarów skrzynkowych z podestami i wspornikowymi ścieżkami rowerowymi podtrzymywanymi z pudła. Projektanci „Freeman Fox and Partners” przybyli na kształt mostu Severn Bridge, który przeprowadził testy w tunelu aerodynamicznym na „Forth Road Bridge”. Oryginalne testy w tunelu aerodynamicznym na „Forth Road Bridge” zostały zniszczone przez przypadek. Pokłady Severn Bridge o wadze 132 tony zostały zbudowane lokalnie przez firmę Chepstow „Fairfield-Mabey” i zostały podniesione na pozycję po przepłynięciu rzeki Severn. Sześciu mężczyzn, Thomas Edward Baines, Harold Eric Croft, Ivor J Halliday, Albert Sydney Nelmes, John Newton i Henry Virgo stracili życie podczas budowy i postawiono tablicę pamiątkową, aby je zapamiętać.

Tablica pamiątkowa Severn Bridge

pomnik mostu w Severn

W 1977 r. Ruch Severn Bridge w każdym kierunku musiał być ograniczony do pojedynczych pasów przez kilka miesięcy, kiedy odkryto, że w strukturze pojawiły się słabości. Most został ponownie wyeksploatowany i wzmocniony pod koniec lat osiemdziesiątych dzięki rosnącemu obciążeniu dużym natężeniem ruchu. Pokład i wieże mostu Severn Bridge zostały wzmocnione, a jednocześnie „Most Wye” również skorzystał z zastąpienia oryginalnych pojedynczych pobytów nowym układem dwóch want i wież, które same zostały przedłużone .. Nowy otwarty projekt nowych pobytów przeznaczone do łatwej konserwacji. Większość prac zbrojeniowych w Severn Bridge jest ukryta we własnych wieżach i skrzyni pokładowej, więc niewiele zmian jest widocznych. Nowa nawierzchnia Severn Bridge jest grubą na 1,4 cala warstwą asfaltu lanego na akrylowej membranie hydroizolacyjnej.

Most Wye i wiadukt Beachley

Wiadukt Beachley na długości 2444 stóp ma taką samą konstrukcję dźwigarów jak sam most Severn. Został zbudowany przez „Cleveland Bridge & Engineering Company”, ale różni się od samego Severn Bridge tym, że jest przetrzymywany przez stalowe estakady, przemierzając półwysep Beachley. Półwysep jest siedzibą obozu wojskowego, który znajduje się pod wiaduktem. Most Wye ma 1340 stóp długości i przechodzi z Walii do Anglii, przez rzekę Wye, dwie mile na południe od Chepstow. Jest to „most wantowy” składający się z jednego dużego odcinka kablowego i dwóch słupów pojedynczych podpór podtrzymujących pokład mostu od środka jezdni. Podobnie jak most Severn, platforma Wye Bridge jest ortotropową strukturą dźwigarów skrzynkowych, ale o zupełnie innym wyglądzie. Posiada dwie grupy linek na każdej z dwóch wież. Kiedy został zbudowany, miał tylko jeden zestaw pobytów, ale dodanie drugiego zestawu uważano za konieczne, gdy zostało wzmocnione

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.