5 rzeczy do rozważenia przy wyborze tematu witryny

Informacje

Wybór motywu witryny może być przytłaczający – do pobrania i zakupu dostępne są dosłownie tysiące bezpłatnych i płatnych opcji. Twój motyw to ogólny wygląd, styl i styl twojej strony internetowej. Obejmuje to takie elementy, jak schemat kolorów, elementy układu i stylu. Zasadniczo motyw witryny to bezpośrednie odzwierciedlenie marki i ma bezpośredni wpływ na wrażenia użytkowników.

Wprawdzie nigdy nie byłem fanem gotowych tematów na stronie internetowej, gdy moja agencja świadczyła usługi projektowania stron internetowych. Wiele lat temu większość gotowych motywów była nieporęczna, pod warunkiem, że miały miejsce koszmary SEO i po prostu nie były tak skuteczne, jak świeży, niestandardowy projekt.

Czasy się zmieniły, a teraz jest mnóstwo ładnych tematów – ale nie oceniaj książki po okładce – wciąż istnieje złe kodowanie, wolne prędkości, problemy z optymalizacją wyszukiwarek i słabe doświadczenia użytkowników.

Aby pomóc Ci wybrać świetny motyw strony internetowej dla Twoich konkretnych potrzeb biznesowych, pamiętaj o uwzględnieniu tych pięciu rzeczy.
1. K.I.S.S.

POCAŁUNEK. jest akronimem „Keep it simple, stupid” – jedno z moich ulubionych powiedzeń, jeśli chodzi o współczesne projektowanie stron internetowych. Kilka lat temu strony internetowe były bardzo głośne, a firmy chciały mieć animacje flash, fantazyjne funkcje i inne dzwonki i gwizdki. Teraz popularne są płaskie projekty o minimalistycznym podejściu.

Witryny, które są zbyt zajęte, odbierają użytkownikowi pożądane wezwanie do działania i są bolesne podczas nawigacji na urządzeniach mobilnych. Jeśli spojrzysz na stronę Team 10, zobaczysz świetny przykład skutecznego projektu. Każda sekcja strony internetowej jest prosta, ma płaską konstrukcję i daje poszukiwaczowi informacji dokładnie to, czego szuka – nic więcej i nic mniej. To takie proste, że jest genialne.
2. Dostępność wsparcia dla programistów

Jest to coś, co niewiele osób bierze pod uwagę przy wyborze tematu. Bardzo rzadko zdarza się, że będziesz w stanie zainstalować motyw i nie będziesz musiał wprowadzać aktualizacji jako platformy, w której używasz zmian i ulepszeń. Może to być spowodowane zmianami funkcji lub problemami bezpieczeństwa – bez względu na to, czego używasz, od WordPress do Shopify i każdej innej opcji, musisz przewidzieć, że będą wymagane aktualizacje, aby Twój motyw nie został przerwany.

Większość targów tematycznych będzie zawierała informacje o programistach, a także dziennik wszystkich aktualizacji, które zostały wydane dla poszczególnych tematów. Zwróć uwagę na te informacje, a także opinie i oceny klientów – może to dać ci wiele wglądu.

Motywy, które są dostępne od dłuższego czasu i mają kilka aktualizacji, wskazują, że deweloper nieustannie wprowadza zmiany, aby poprawić motyw. Jeden z najpopularniejszych motywów WordPress, Newspaper, ma ponad 57 000 sprzedaży i jest cały czas aktualizowany. Jeśli spojrzysz na to tutaj, możesz przewinąć do dołu, aby wyświetlić dziennik aktualizacji i listę wszystkich zmian wprowadzonych za każdym razem. To jest przykład motywu z doskonałą obsługą programistów.

3. Mobilna gotowość

Prawie wszystkie popularne motywy witryn z czasów współczesnych są responsywne, ale niekoniecznie oznacza to, że gwarantują doskonałą obsługę mobilną. Istnieje wiele witryn, które przejdą test mobilny Google, ale zapewniają tak niską jakość obsługi, że nie są bezwartościowe na mniejszych ekranach, pod względem potencjału konwersji.

Poszukaj motywu, który jest niezwykle adaptacyjny i zbudowany z myślą o konwersji odwiedzających. Jeśli spojrzysz na tę stronę kontaktów na komputerze stacjonarnym lub laptopie, zobaczysz, że formularz zawiera kilka kroków. Jest atrakcyjny dla oka i bardzo łatwy do wykonania na komputerach stacjonarnych i laptopach.

Teraz, jeśli spojrzysz na tę samą stronę na urządzeniu mobilnym, zauważysz bardzo wyraźny przycisk „Kliknij, aby połączyć” na samej górze strony, umożliwiając odwiedzającemu natychmiastowy kontakt bez przewijania. Jeśli przewiną się w dół, znajdą formularz kontaktowy, ale w innym formacie, który jest o wiele bardziej przyjazny dla użytkownika na urządzeniach mobilnych.

Większość motywów na stronie internetowej będzie zawierała działające wersje demonstracyjne, z których możesz korzystać przed zakupem, więc pamiętaj, aby przejść przez dzwonek na urządzeniach mobilnych i tabletach.
4. Dostępne wtyczki, aplikacje i rozszerzenia

Bardzo rzadko zdarza się, że w swojej aktualnej wersji uruchomisz motyw strony internetowej – dostosujesz wygląd i styl do swojej marki, a także dodasz specjalne funkcje, które zwiększą wygodę użytkowników i sprawią, że większy ruch trafi do potencjalnych klientów, sprzedaży i przychodów.

WordPress ma ponad 54 000 wtyczek, Shopify ma tysiące aplikacji, a WooCommerce ma rozszerzenia, które pomagają ulepszyć motyw strony.

Zanim odkryjesz dostępne motywy, musisz wiedzieć, która platforma jest najlepsza dla Twojej firmy, a gdy już zdecydujesz, możesz zacząć eksplorować inne dodatki. Na przykład, jeśli jesteś marką e-commerce, Shopify jest bardzo trudne do pokonania.

Jeśli prowadzisz małą działalność usługową, a Twoim celem jest generowanie potencjalnych klientów, możesz skorzystać z WordPressa i skupić się na publikowaniu świetnych treści blogów, aby przyciągnąć ruch. Spójrz na ofertę zastosowaną w tym formularzu przechwytywania potencjalnego klienta – broszurę do pobrania w zamian za nazwę, adres e-mail i numer telefonu. Zamiast standardowej oferty paska bocznego, która oferuje subskrypcję biuletynu lub ofertę e-mail, umożliwia to konsumentowi natychmiastowy dostęp do łapówki.

Istnieje wiele wtyczek, które mogą pomóc w zaimplementowaniu i zarządzaniu ofertami pobierania bez umiejętności kodowania lub programowania. Większość popularnych usług, z których korzystasz na swojej stronie internetowej, na przykład Mailchimp, ma dostępne wtyczki, które ułatwiają integrację. Zrób listę tego, co będziesz używać i jakie funkcje będziesz musiał dodać do swojego motywu i wykonać inżynierię wsteczną najlepszych opcji.

5. Kompatybilność z różnymi przeglądarkami

Testowanie motywu witryny na wszystkich popularnych przeglądarkach jest ważnym krokiem, szczególnie jeśli rozważasz użycie tego, który nie został ostatnio zaktualizowany. Przy tak wielu różnych urządzeniach, przeglądarkach i systemach operacyjnych testowanie pomaga zapewnić, że Twój motyw zapewni ten sam komfort i funkcjonalność wszystkim użytkownikom.

W Internecie dostępnych jest mnóstwo bezpłatnych narzędzi i zasobów, a także płatne opcje oferujące bezpłatną wersję próbną. Jedna z najstarszych przeglądarek internetowych pozwala na uruchomienie całej witryny za jednym razem. Darmowe narzędzie open-source to świetny punkt wyjścia – jeśli zauważysz problem w konkretnej przeglądarce, możesz dalej zbadać inne dostępne zasoby.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.