20 lat, 20 wskazówek, jak budować zdrowy biznes

Informacje

Dwadzieścia lat temu oficjalnie zarejestrowałem swoją firmę, założyłem konto do prowadzenia działalności gospodarczej i założyłem firmę. Miałem całą pasję i entuzjazm wielu nowych przedsiębiorców, ale jak większość, nie miałem pojęcia, co nas czeka.

Powiązane: 7 kluczowych kroków do strategii wzrostu, która działa natychmiast

Dobrze pamiętam, jak wiele osób powiedziało mi, że mój biznes to wielki błąd. Pomysł, jaki miałem, aby pracować z małymi firmami przy ich reklamie, nigdy by się nie udało, ci naysayersowie wyrazili swoje zdanie.

Ale nie słuchałem. Zamiast tego zrezygnowałem z bezpiecznej, dziennej pracy i zdecydowałem się podążać za moją pasją. Pracowałem przez całą dobę w moim skromnym gabinecie w piwnicy i mimo że byłem niesamowicie zielony i naiwny w kwestii tego, co trzeba zrobić, żeby prowadzić firmę, udało mi się.

Dziś mamy 20 pracowników i przerosło naszą obecną przestrzeń. Pod wieloma względami moja firma znów jest jak nowy startup. Jesteśmy w trakcie budowania nowego biura i jestem bardziej podekscytowany naszą przyszłością niż kiedykolwiek wcześniej.

Z biegiem lat doświadczyłem wielu błędów, a także sukcesów nie tylko w moim biznesie, ale także w setkach małych firm, z którymi współpracowaliśmy. Oto niektóre z najcenniejszych lekcji zdobytych podczas tej podróży – obejmujących 20 lat w 20 poradach.
1. Bądź lepszy jutro niż jesteś dzisiaj.

To trudny standard do spełnienia. To wymaga ciężkiej pracy i nie zawsze jest to możliwe. Niemniej jednak nieustannie staramy się prześcignąć nas w każdym projekcie, który bierzemy. Nie ma dzisiaj nic, co będzie wystarczająco dobre jutro. Nie ma szczytów do osiągnięcia i jako takie nie ma żadnej granicy ani limitu, który stawiamy na nasz sukces.
2. Nigdy nie bój się zatrudnić tych, którzy są mądrzejsi od ciebie.

Nie możesz być ekspertem od wszystkich rzeczy. Zbuduj zespół ludzi, którzy uzupełniają Twój zestaw umiejętności. W ten sposób budujesz firmę gigantów. Otocz się tymi, którzy podzielają pasję i wizję tego, dokąd chcesz się udać, i którzy chcą Ci pomóc.
3. Nigdy nie bądź zadowolony ze swojego sukcesu.

Przy każdej nagrodzie, którą zdobyliśmy lub wyróżniliśmy, zaspokajamy ten moment, jednocześnie wiedząc, że musimy zrobić lepiej jutro. Musisz być zawsze aktywnie zaangażowany w planowanie przyszłego biznesu.
4. Nie pozwól, aby twoje ego stanęło na drodze.

Nienawidzisz tego, gdy klienci nie ufają twojemu doświadczeniu. Nie rób tego samego dla tych, których zatrudniasz jako swoich pracowników lub sprzedawców. Pozwól im robić swoje.
5. To jest najpierw biznes, po drugie miłość.

Na początku popełniłem błąd, myśląc, że tak długo, jak robiłem to, co kochałem, to wystarczyło. Pomyślałem, że ta miłość jest wielką częścią mojego wynagrodzenia. Ale po założeniu rodziny szybko zorientowałem się, że tak nie jest. Dowiedziałem się również, że możesz być namiętny i nadal być wynagradzany uczciwie.

6. Śledź swoje pasje, a praca następuje.

Dowiedziałem się wcześnie, jak bardzo pasjonuję się budowaniem marki. Studiowałem wszystko, co mogłem na ten temat. Wiedziałem, jak ważne jest dla naszego sukcesu, aby stać się ekspertem w tej dziedzinie. Napisałem kilka książek i dużo artykułów, a marki w rzeczywistości stały się podstawą naszego sukcesu. Znajdź własną pasję i podążaj nią.
7. Twoja praca jest częścią twojego wydatku marketingowego.

Dodatkowy wysiłek, jaki włożysz w swoją pracę, jest częścią wydatków reklamowych. Możesz odzyskać tę inwestycję w następnej pracy. I następny. I następny po tym. Gdy poziom pracy staje się lepszy, staje się bardziej poszukiwany, a twoje ceny odzwierciedlają to zapotrzebowanie.

Powiązane: Limor Fried’s 7 Strategies for Consistent Growth
8. Otocz się tymi, których podziwiasz.

Zbuduj zespół ludzi, których podziwiasz i możesz rozwijać osobiście. Usuń z kręgu tych, którzy próbują cię sprowadzić, lub powiedz, że nie możesz czegoś zrobić lub nadal obwiniają swoje własne porażki o okoliczności zewnętrzne.
9. Dziewięćdziesiąt pięć procent czegoś jest lepsze niż 100 procent niczego.

Nie pozwól, by dążenie do całkowitej doskonałości zatrzymało postęp w twoich celach. Wielu ludzi odkłada słuchawkę na posiadanie czegoś, co jest absolutnie doskonałe, a zatem nie osiąga się postępu naprzód, gdy czekają na osiągnięcie „doskonałości”.
10. Umowy są Twoimi najlepszymi przyjaciółmi.

Bądź profesjonalny na każdym etapie i korzystaj z kontraktów na każdą pracę. Zbyt wiele nieporozumień może wystąpić bez umów. Zyskaj coś na piśmie, nie tylko po to, by chronić twoje interesy, ale by chronić Cię przed odpowiedzialnością.
11. Ucz się, doskonal.

Ważne jest, aby kontynuować edukację w swojej branży. Czytaj książki, uczestniczyć w targach i seminariach i chłonąć jak najwięcej. Zawsze można się czegoś więcej nauczyć.
12. Bądź tak entuzjastycznie nastawiony do sukcesu swoich klientów, jak i swoich własnych.

Kiedy naprawdę interesujesz się sukcesem swoich klientów, zauważają to i doceniają. Chociaż nagrody i wyróżnienia są miłe, pod koniec dnia liczy się tylko to, jak twoja praca przekłada się na sukces dla twoich klientów. Jeśli naprawdę wierzysz, że ich sukces jest najważniejszą częścią twojej pracy, również podzielisz się ich wzrostem.
13. Nie możesz zrobić wszystkiego sam.

Uświadom sobie, że bardzo trudno to zrobić samemu. Podziel się obciążeniem ze swoimi pracownikami, dostawcami i partnerami – i nie zmieniaj ich w trakcie procesu.
14. Podziel się tym, co wiesz.

Pisz, bloguj i publikuj jak najwięcej treści. Dziel się swoją wiedzą z innymi i staraj się edukować swoich klientów – zamiast sprzedawać je.

15. Pomyśl o swojej firmie na całym świecie, nie tylko lokalnie.

Na dzień dzisiejszy nasze przychody w kraju wynoszą około 20 procent naszej sumy; a pozostałe 80 procent przychodów pochodzi ze źródeł rozpowszechnianych w pozostałej części kraju i na całym świecie. Gdyby ktoś powiedział mi 20 lat temu, że będziemy sprzedawać usługi reklamowe klientom w Wielkiej Brytanii, mógłbym pomyśleć, że są szaleni. Jest więcej spraw niż na twoim podwórku – zwłaszcza, gdy to, czego dostarczasz, jest czymś, czego klienci nie mogą dostać lokalnie.
16. Zainwestuj w swój wizerunek i marketing.

Prawdopodobnie przez ostatnie 20 lat zainwestowaliśmy ponad 500 000 $ w nasze własne inicjatywy marketingowe. Skupiamy się na ulepszaniu naszego marketingu, naszej strony internetowej i naszych materiałów marketingowych. W dalszym ciągu intensywnie inwestujemy w content marketing. Upewnij się, że Twoja firma wygląda również na kogoś, ponieważ zawsze jest ktoś, kto próbuje prześcignąć to, co zrobiłeś.
17. Zaplanuj wyjście.

W pewnym momencie zaplanuj strategię wyjścia. Chociaż nigdy nie możesz wykonać tej dokładnej strategii wyjścia, ważne jest, aby mieć taką właśnie strategię. Nigdy nie wiesz, co przyniesie przyszłość. Zaplanuj dzień, w którym będziesz musiał opuścić firmę lub przekazać ją komuś innemu. Zaprojektuj firmę, aby działała pod Twoją nieobecność; w przeciwnym razie nie będzie miał dużej wartości dla potencjalnego nabywcy.
18. Powiedz, że jest ci przykro albo że się spieprzyłeś.

Dotyczy to zarówno klientów, jak i pracowników. Zmierzaj do swoich błędów. Nie znam żadnej szkoły, która nauczyłaby cię, jak być wspaniałym szefem. Często popełniasz błędy – ale ważne jest, aby uczyć się od nich i stosować lekcje, idąc dalej. Pracownicy nie oczekują, że będziesz nieomylny – oczekują, że będziesz człowiekiem. To, jak radzisz sobie z błędami, jest dla nich najważniejsze.
19. Zawsze patrz przed siebie i za rogiem.

Nigdy nie spoczywamy na laurach, bez względu na to, jak płynnie działają i jak jesteśmy zajęci. Zawsze planujemy, co może być przed nami. Tak wiele firm zatrzymuje swoje postępy i zachwyca się ich sukcesem, zapominając, że utrzymanie najwyższego poziomu wymaga wysiłku.
20. Buduj pozytywną kulturę w miejscu pracy.

Pracownicy i potencjalni pracownicy przykładają dużą wagę do kultury firmy. Buduj środowisko, które zachęca do kreatywności i wspiera pracę zespołową. Nasza praca jest poważna, ale dobrze się razem bawimy. Zatrudniamy nie tylko beczkę piwa i czwartki na pizzę, aby sprawić, że praca tutaj będzie przyjemna: wszyscy dążymy do doskonałości, a każda osoba głęboko wierzy w naszą misję i to, na czym nam zależy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.